قصة العروسة الحامل التي أثارت الضجة على مواقع التواصل الاجتماعي

تاريخ النشر الأصلي: 21 يناير، 2021

قصة العروسة الحامل التي أثارت الضجة على مواقع التواصل الاجتماعي

تداول نشطاء رواد مواقع التواصل الاجتماعي، مقطع فيديو يظهر خلاله عريس يرقص مع عروسه، التي بدى على قوامها أنها “حامل” بينما شاركهما الاحتفال مجموعة من الأهل والأصدقاء.وبعد الانتشار الواسع للفيديو، تدخل صاحب الفيديو “م. م” ليوضح حقيقة اللقطات التي تعود إلى حفل نظمه الزوجان للكشف عن نوع الجنين، في جو عائلي يجمع بين أفراد الأسرة، قررا خلاله ارتداء زي حفل زفافهما.
وقال “م.م”:” الحياة  حلوة ونفسنا نبقى مشاهير بس بالحاجة اللي بنعملها والمحتوى اللي بنقدمه مش بقلة الأدب والخوض في الأعراض أنا لحد دلوقتي مش فاهم أول واحد واخد سكرين من فيديو أنا رافعه وواضح فيه جدا أحنا بنعمل إيه وأن دي حفلة بنعرف أصحابنا والناس اللي متابعانا فيها نوع الجنين ويحرف الكلام ويألف قصة على مزاجه لمجرد أنها هتجيب لايكات أكتر من القصة الحقيقية، بيقول لنفسه إيه؟ والناس اللي ذي البغبان بياخدو كوبي ويشيروا من غير ما حتى يعقلوا الكلام أو يفكرو لمدة دقيقة مع نفسهم بجد أنتو ايه»؟..هكذا علق مجدي محمود، على تداول صور له وامرأته الحامل، وادعى البعض أنها حفل زفاف للفتاة الحامل، في الوقت الذي احتفل الزوجان فيه بإعلان نوع جنينهما.
أضاف في منشور له عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”: “يا جماعة أنتو ممكن تخربو بيوت وتخلو ناس تنتحر وتعقدو ناس في عيشتها ربنا يهديكم أي حد يشوف بوست من اللي بيتريقوا علينا يحط البوست دا في عينه شيرو البوست دا عشان الناس اللي مبتفهمش تفهمومحدش يقولي أنت اللي متنزلش صورك أنا بنزل صوري أنا مش صور حد تاني بالوضع والبس اللي على مزاجي واللي عمره ما كان فيه أي ضرر أو إساءة لحد الصورة من حفلة عملناها بعد سنتين جواز.”وأبدت الزوجة اعتراضها على من ردد أن الحفل كان زواجا لإمرأة حامل قائلة في منشور عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”.
 

قد يهمك ايضا

الشرطة المغربية تطلق النار في مدينة الداخلة المغربية

الشرطة المغربية تفك لغز جريمة قتل ورمي رجل في بئر

المصدر: المغرب اليوم | نساء
ارسلوا مقالاتكم للنشر إلى: elaioun@hotmail.com

مصدر الخبر
Feed: المغرب اليوم | نساء

هيئة التحرير

Author: هيئة التحرير

هيئة التحرير

أحدث المقالات

About هيئة التحرير 10103 Articles
هيئة التحرير

كن أول من يعلق

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.


*